Elég volt nem bírom tovább! 5 egyszerű és hatékony tipp, hogyan érezd magad jól, bármilyen helyzetben.

Megesik, hogy egyszerűen csak besokallsz és eleged van. Ez lehet egy régóta húzódó helyzet miatt, amiben benne vagy, de nem jutsz előre. Vagy egy pillanatnyi szituáció is kiválthatja ezt az érzést. Valljuk be ez a mindennapok része, kiiktatni nem tudjuk, de változtathatunk a hozzáállásunkon. Gondolom, most mindenkiben felmerül a kérdés hogyan? Ugyan különböző a temperamentumunk, habitusunk, így a folyamat mindenkinél más, de vannak olyan módszerek, amik bárkinek, bárhol segítségére lehetnek egy ilyen túlfeszült pillanatban.

1. Húzd ki magad!
Tudom, ez most úgy hangzik, mintha testnevelés órán lennél, de a testtartás fontos és hatással van a lelkiállapotodra. Ugyanígy a lelkiállapotod is hatással van a testtartásodra, ez egy kölcsönös folyamat. Egy egyszerű energetikai törvény szerint, ahová helyezed, a fókuszt oda megy az energia. Ha görnyedt vagy és feszült minden izmod, zárt a mellkasod, az már önmagában gátol abban, hogy jól érezd magad. Ehhez társul egy zaklatott lelki és mentális állapot. Ilyenkor, ha valaki azt mondja, meditálj, lazulj el, gondolkozz pozitívan, szerinted menni fog?
Ha épp ülsz, akkor egyszerűen csak egyenesítsd ki a hátad, legyen egyvonalban a gerinc, és maradj így pár percet, majd engedd el ezt a testtartást. Ismételj párszor, ahogy jólesik. Ha ez nehézséget okoz, akkor húzd fel a vállaidat és lassan csavard hátra őket, majd így vedd fel az egyenes tartást. Állva is elvégezheted ezt az egyszerű gyakorlatot.

2. Lélegezz helyesen!
A lélegzetünk befolyással van testünk működésére. Az uralma alatt állunk, egészen addig, amíg az uralmunk alá nem kerül, így minden élethelyzetben segítségünkre lehet. Képes összehangolni testünk valamennyi funkcióját. Oldja a stresszt és a feszültséget. Amikor feszültek vagyunk, kis légvétellel, gyorsan vesszük a levegőt, ezért a vérbe kevesebb oxigén jut, így a fáradtság jelei is hamarabb mutatkoznak.
A legtermészetesebb és legegészségesebb az orron át történő légzés, az orr nedvesebbé teszi, felmelegíti és megtisztítja a levegőt. A szájon át lélegzők esetében gyakoribb a fertőzéses betegség, mint az orron át lélegzőknél. Az orron át történő mély be- és kilégzés állandóan magas szinten tartja az energiaháztartásunkat.
Ezt az egyszerű gyakorlatot is ülve vagy állva végezd, fontos a helyes testtartás, amit az első pontban olvashattál. A levegő csak akkor áramlik megfelelően, ha egyenes a hát, a görnyedt zárt mellkas blokkolja a levegő áramlását. Innentől kezdve pedig egészen egyszerű a dolog, 10 hosszú mély belégzés és kilégzés következik. A hosszú belégzést mindig ugyanolyan hosszú kilégzés kövesse, ne erőlködj, de ne is siess.

3. Gondolat nagytakarítás!
Ha az első két pontot már végigvitted, akkor biztosan készen állsz arra, hogy tarts egy rövid gondolat nagytakarítást. Ez azt a célt szolgálja, hogy ki gyere egy kicsit, abból a negatív gondolati spirálból, amit az adott helyzet hozott létre, vagyis te magadnak a helyzet hatására.
Válaszold meg magadnak a következő rövid kérdéseket:
– Mit tanultam ebből a helyzetből?
– Mit tennék másképp, ha újra megtörténne velem ez a helyzet?

4. Hogyan tovább?
Ez egyfajta elengedést segítő gyakorlat, és egyben a megoldás felé vezető út. Az ugyan szép és jó, hogy sikerült megnyugodni, letisztázni a miérteket, de hosszú távon ez nem elég. Valahogyan el kell varrni a szálat, ami ide vezetett. Ha ez csak egy egyszeri eset volt, ezt könnyebb kezelni, de ha visszatérő, rendszeres probléma, akkor mélyebb feltárást igényel. Például, ha csak épp felbosszantott az eladó viselkedése a boltban, az más, mint amikor benne élsz egy rossz párkapcsolatban már hónapok óta, ahol mindennaposak a viták.
Válaszold meg magadnak a következő rövid kérdést:
– Mi az, amit meg tudok tenni, hogy ez a helyzet megoldódjon?
Egy dolgot ne felejts el, a kommunikáció fontos, de megváltoztatni másokat nem tudunk, csak maximum, elmondani nekik, hogy mi az, ami bánt.

5. Önjutalmazás!
Jó néha megdicsérni magunkat, vagy valami olyasmit csinálni, ami boldoggá tesz minket. Önmagunk jutalmazása fontos, hogy a teljesítményünk és az életünk jobb legyen. Az elért eredmény igenis számít, és ha már az első 4 ponton végigmentünk, az önmagában egy eredmény. Úgyhogy itt a jutalmazás ideje. Egy jutalom akkor a legcélravezetőbb, ha az újabb eredmény elérésben is segít. Nyílván, ha épp diétázol és végre fogytál két kilót, az nem célravezető, hogy a kedvenc cukrászdádba mész sütizni és így hízol újabb két kilót. Az jutalom legyen olyan, ami segít kiszakadni a hétköznapokból, fellendít, energiával tölt fel és erősít.

Share on facebook
Megosztom
Share on email
Elküldöm

Szerző: